Afvallen 8 stappen coaching

1. Neem zelf controle over je figuur, je gezondheid en uiterlijk

De eerste stap is de belangrijkste, neem bewust je verantwoordelijkheid in eigen hand. Jij bent degene die verantwoordelijk, zelfs aansprakelijk, is voor de inspanningen die levert om je doel te halen. Jij besluit nu om je doel te halen met deze 8 stappen.

Je hebt bepaald wat de oorzaak van je overgewicht is, je weet welke valkuilen je moet vermijden.

Als voorbereiding van de verandering; ruim je huis op, ruim je keuken leeg, maak de koelkast schoon en geef weg, of gooi weg, wat niet past in jouw nieuwe manier van eten en leven. Verwijder alle verleidingen.


Wil je advies of begeleiding, bel ons met je vragen; 055-3672000

 

2. Bepaal je eerlijke, realistische meetbare afslank-doelen, en leg dit vast.

Een doelstelling moet op papier staan en moet gedeeld worden met je omgeving, je hebt hun support nodig. Als was het maar om de verleidingen vanuit je omgeving te minimaliseren.

Een doel moet SMART zijn, specifiek (precies omschreven), meetbaar (aantal kilo’s, een nieuwe kleding-maat, een nieuw vet-percentage, een nieuwe BMI of BMR etc.). Een doel moet ook ambitieus zijn, alle inspanningen richten op ene kleine verbetering zet geen oden aan de dijk, je hebt dan geen kick of euforisch gevoel aan het einde. Een doel moet ook realistisch zijn, het moet haalbaar zijn. Belangrijk bij he stellen van doelen is ook de planning, wanner ga jij je doel halen.

 

3. Maak een plan of zoek begeleiding bij het afvallen.

Je doel is vastgezet in de tijd. Reken nu terug, welke stappen moeten er genomen worden om het doel te halen en hoeveel tijd heb je per stap nodig. Zet de stappen in een week-planning. Vervolgens kun je per week een subdoel bepalen. Op die manier kun je elke week jezelf complimenteren met het behalen van een subdoel, dit motiveert jezelf enorm.

Het help om iemand, familie of vriend, of ene professional in te schakelen. Een professional heeft kennis van zaken en helpt met het maken van een planning. Door je planning en je subdoelen te delen kun je hulp vragen bij het bewaken van de voortgang. Een compliment van iemand anders is heerlijk.

Juvo heeft standaard-planningen beschikbaar. Bel voor persoonlijk advies naar 055-3672000

 

4. Zorg voor een geweldige attitude; En nu gaat het afvallen lukken!

Andersom, als je het niet ziet zitten, als bijvoorbeeld de planning te strak is of als het doel niet realistisch of te ambitieus is lukt het niet. Zeg elke dag tegen jezelf en nu lukt het. Verdiep je bijvoorbeeld in NLP (neuro linguïstisch programmeren).

 

5. Heb een positieve instelling; Het is een leuk proces omdat ik een mooi doel ga bereiken; een slank lichaam.

Elk gehaald subdoel helpt je verder, is een prestatie, iets om te vieren (maar niet met eten of alcohol!) Houd het einddoel voor ogen, koop alvast de nieuwe kleding die je straks kunt dragen, visualiseer je doelstelling, zet een streepje op de weegschaal bij je doelgewicht. Alles wat je elke dag ziet en alles dat je doel in beeld brengt helpt je om jezelf blijvend te motiveren.

 

6. Blijf leren en blijf actief bezig met voeding.

Lees, luister, leer, google. Er is een wereld aan informatie te ontdekken, bijvoorbeeld gezonde en lekkere recepten die je straks gaat gebruiken om je streefgewicht te behouden.

 

7. Volg je afslank-plan strikt op!

Wijk niet van je planning af! Je wilt je doel halen, je hebt de subdoelen in de tijd geplaatst, een plan is een plan en moet je volgen. Dit vraagt om wilskracht en doorzettingsvermogen, dat krijg je vanzelf als je de eerste subdoelen haalt of je vraagt hier hulp bij. De professional die de voortgang bewaakt. Maar een lijstje op de koelkast met elke week je gewicht erop helpt ook.

 

8. Hou vol, ga door totdat je je doel hebt bereikt.

Je bent goed begonnen, een smart-doel gemaakt, een strakke planning gemaakt, je wordt ondersteund door je omgeving. Er is niets dat je tegen houdt, ga er voor, houd vol en bereik jouw doel!

Start vandaag, ruim je koelkast en bestel Juvo.

En dan… Je hebt je doel bereikt. En nu vasthouden. Lees meer over gewichtsbeheersing.

gewichtsbeheersing
Wij gebruiken cookies om op basis van je bezoek aan de verschillende pagina's en websites ons aanbod en onze content beter af te stemmen op bezoekers en om onze marketinginspanningen te meten. Meer details hier.
x
Loading...