Granen

Oer-granen bevatten geen gluten en zijn uitstekende bronnen van energie, complexe 'lange' koolhydraten die lang energie geven en pieken in de bloedsuikerspiegel verminderen. Granen moeten als 'whole grain' worden geconsumeerd, dus inclusief vlies, schil en kiem.

Gierst

Naam: Sorghum, Millet.

Voedingswaarden: 75% koolhydraten, 20% proteïnen, 5% vet. Magnesium, silicium, seleen, antioxidanten.

Gebruik: Als vervanger voor rijst, couscous.

Hennep

Naam: Cannabis semen.

Voedingswaarden: Hennepzaad, rijke bron voor alle aminozuren in een licht-verteerbare vorm, en een bron die alle essentiële vetzuren (omega-3 en 6) bevat in een ideale verhouding 4:1. Rijk aan antioxidanten en mineralen.

Gebruik: Gebruikt als superfood.

Hennep-proteïnen

Naam: Cannabis

Voedingswaarden: Alle aminozuren, enzymen, vetzuren en antioxidanten zoals E en lecithine, chlorofyl. Mineralen: 20 soorten mineralen (o.a. magnesium, kalium, calcium, ijzer, mangaan, zink, koper, platina, fosfor, zwavel, borium, nikkel, germanium, tin, jodium, chroom, zilver en lithium). Het eiwit globuline voor versterking immuunsysteem.

Gebruik: Als bron van proteïnen, in supplementen, shakes, chocola, smoothies en maaltijdvervangers.

Amaranth

Naam: Amaranth, zaden. Glutenvrije graansoort, verre familie van quinoa.

Voedingswaarden:, rijk aan ijzer, B, E, magnesium, fosfor, kalium, calcium en zink. Vezels. Langzame koolhydraten.

Gebruik: Vergelijkbaar met rijst.

Quinoa

Naam: Quinoa

Voedingswaarden: Eigenlijk is quinoa geen graansoort. Het wordt ook wel 'astronauten-graan' genoemd. Bron van eiwitten, E, B2, ijzer, koper, calcium, magnesium, mangaan, ijzer. Bevat alle aminozuren en gezonde vetten.

Gebruik: Houdt het spijsverteringsstelsel gezond, geeft antioxidanten (SOD) en energie (B2).

Wij gebruiken cookies om op basis van je bezoek aan de verschillende pagina's en websites ons aanbod en onze content beter af te stemmen op bezoekers en om onze marketinginspanningen te meten. Meer details hier.
x
Loading...