Hoe maak je zelf een Smoothie

Hoe maak je zelf een gezonde Smoothie

Meer en meer mensen maken zelf thuis smoothies. Als ontbijt, als gezond tussendoortje als lunch of als licht diner.

Het samenstellen van een smoothie die een hele maaltijd moet vervangen stelt eisen aan de samenstelling. Komkommer, banaan en een wortel is gezond maar als maaltijd is het niet voldoende. Je kunt aan je eigen smoothie 1 schep Juvo Original, Slim of Proteïnen toevoegen. Op die manier maak je er een echte maaltijd van.

Gezonde smoothies Recepten (2-3 shakes)

Zelf gezonde smoothies maken is niet moeilijk. Zelf als lunch of ontbijt een gezonde groene smoothie maken is niet moeilijk. Klaar in 5 minuten, inclusief de afwas.

Neem een maatbeker.

Vloeistof: Als vloeistof neem je water, kokoswater, plantaardige melk, vruchtensap of een combinatie hiervan.

Juvo raw food smoothie met vers fruit en Juvo original

gebruik 500 tot 750 ml vloeistof.

Groente: Neem 250 tot 500 ml groente zoals spinazie of boerenkool-bladeren (zonder steel, zonder grote nerven).

Vloeistof: Als vloeistof neem je water, kokoswater, plantaardige melk, vruchtensap of een combinatie hiervan.

Gebruik 500 tot 750 ml vloeistof.

Fruit: 500 ml fruit, vers of bevroren. Banaan is een ideale zoetmaker, het geeft de groene smoothie haar smoothness. Ook aardbeien, bessen, mango, perzik en ananas zijn populair.

Tips gezonde smoothies maken

Eerst de vloeistof in de blender, dan de groenten, vervolgens blenden tot het mooi zacht en vloeibaar is, dan het fruit en de andere ingrediënten toevoegen. Verse smoothies niet bewaren, maar meteen opdrinken.

Spice-up your smoothie:

met limoen, peper, gember of peterselie of geef je smoothie een boost. Voeg 1 of 2 schepjes Juvo Superfoods toe en maak je smoothie breder, completer en sterker.

Groene smoothies repareren

Is de smoothie te dun? Voeg ijsblokjes of banaan toe. Is de smoothie niet zoet genoeg? Voeg honing, stevia of meer fruit toe.

Waarom zijn smoothies gezond

Het blenden, fijnhakken van de ingrediënten maakt dat je spijsvertering de groente en het fruit gemakkelijker opnemen terwijl de belangrijke vezels heel blijven. Het groen in de smoothie komt uit chlorofyl, het groene plantenbloed dat een echt boost geeft aan je weerstand, gezondheid en uithoudingsvermogen.

Maak 400 verschillende smoothies met de smoothie-formule.

Wij gebruiken cookies om op basis van je bezoek aan de verschillende pagina's en websites ons aanbod en onze content beter af te stemmen op bezoekers en om onze marketinginspanningen te meten. Meer details hier.
x
Loading...