Mineralen

Raw whole superfoods bevatten van nature een breed scala aan o.a. mineralen. Als raw food 1 tot 3 maals daags het meerendeel van de maaltijd vormt is er suppletie nodig in de vorm van IJzer, Zink en Calcium. Deze suppletie is aanbevolen voor elke consument die volledig-, flex- of soms–vegetarisch eet.

Mineraal IJzer

Naam: IJzer fumaraat, ferrofumeraat.

Werking: IJzerfumaraat is een vorm van ijzer die gemakkelijk wordt opgenomen door het lichaam. Calciumrijke producten zoals zuivel belemmeren de opname van ijzer. Zure producten zoals vitamine C of sinaasappelsap ondersteunen de opname ervan. IJzer is van belang bij de vorming van bloed.

Gebruik: IJzer wordt als supplement vaak voorgeschreven voor menstruerende vrouwen, bij ontstekingen of andere vormen van bloedverlies zoals bijvoorbeeld bij aambeien. Alhoewel noten en bonen ijzer bevatten zijn de beste bronnen orgaanvlees, bloem van meel, mosselen en rood vlees. Bij een plantaardig dieet, of weinig vlees, is suppletie met ijzer aanbevolen.

Mineraal Zink

Naam: Zink, zink-gluconaat

Werking: Zink speelt een belangrijke rol in de lichaamsprocessen, het onderhoudt de enzymsystemen en de cellen. Essentieel bij de synthese van eiwitten. Belangrijk voor het zuur-basen-evenwicht in het lichaam.

Gebruik: Als supplement bij o.a. diabetes, prostaatklachten, menstruatie-klachten.

De beste natuurlijke bronnen van zink zijn: lams-, varkens-, rund-vlees, tarwekiemen, eieren, melkproeder, groenten, vis.

Wij gebruiken cookies om op basis van je bezoek aan de verschillende pagina's en websites ons aanbod en onze content beter af te stemmen op bezoekers en om onze marketinginspanningen te meten. Meer details hier.
x
Loading...