Nog beter als whole food?

Biologische whole foods. Dan weet u zeker dat er geen resten van bestrijdingsmiddelen in uw voeding voorkomen. Misschien wel een vlekje op de appel of de komkommer is wat krommer… de smaak en voedingswaarden maken dit meer dan goed. Steeds meer supermarkten bieden kromme komkommers of groente en fruit dat niet helemaal perfect gevormd is, mooi ontwikkeling, minder verspilling.

Ja, u moet vaker naar de winkel om verse onbewerkte voeding zonder conserveringsmiddelen te kopen. Dat is wel goed voor de noodzakelijke lichaamsbeweging maar u kunt het ook laten brengen. Er zijn nieuwe bedrijven zoals HelloFresh en de Streekbox die whole food bij u thuisbezorgen.

De gemakkelijkste manier om gezond biologisch whole food te eten? JUVO!

organic raw whole food maaltijden

Gemakkelijke richtlijnen

1. Kies voor vers en onbewerkt.

2. Kies voor kleurrijke groenten en fruit, varieer en combineer zoveel mogelijk kleuren.

3. Kies voor volle granen.

4. Verminder suiker en kies voor vervangers zoals groene stevia. Probeer met kleine stapjes af te kicken van suiker.

5. Eet meer bonen. Goede bronnen van vezels, energie, mineralen en phytonutriënten.

6. Eet veel groente en fruit, gewoon heel veel. 400 gram per dag is niets bijzonders.

7. Eet geen bewerkte voeding. Kook slim, probeer groente zo rauw mogelijk te eten.

8. Koop geen voeding met meer dan 5 ingrediënten. Meer dan 5 is betekent dat er vet, zout, suiker, zoetstoffen, conservering en smaakstoffen worden toegevoegd.

9. Vergeet niet om ook whole food principes toe te passen bij drinken; water is perfect, sappen niet! Groene, zwarte en witte thee zijn ook prima.

Wij gebruiken cookies om op basis van je bezoek aan de verschillende pagina's en websites ons aanbod en onze content beter af te stemmen op bezoekers en om onze marketinginspanningen te meten. Meer details hier.
x
Loading...